Izguba ali zloraba bančne kartice in zapleti pri rokovanju z bankomatom lahko pokvarijo še tako lep dan, pa naj bo doma ali še huje, na dopustu. Sodobno bančništvo nam na srečo ponuja kar nekaj varoval, ki nas ščitijo pred nezaželenimi situacijami. Jih poznate?

Se vam je že zgodilo, da ste založili ali izgubili bančno kartico? Ste kdaj pozabili osebno kodo PIN ali vam je kartico »pojedel« bankomat? Ste bili vpleteni v spletno prevaro ali krajo bančne kartice? Podobno notranjo stisko boste občutili, če dvignjen denar pozabite v reži bankomata in spoznate svojo napako šele, ko na blagajni brskate po prazni denarnici.

Stopnja varnosti je (tudi) stvar odločitve

Banke ponujajo kar nekaj varoval, ki nas ščitijo, kadar pride oziroma da ne pride do neljubih dogodkov. Stopnja varnosti je v veliki meri odvisna od naših odločitev, ki jih sprejmemo skupaj z izbranim paketom ali računom.

Nasvete, kako se primerno zaščititi ter kaj vključujejo posamezni paketi, lahko poiščete v klicnem centru ali na spletni strani svoje banke. Še bolje pa je, če se obrnete direktno na svojega osebnega svetovalca.

Če še nimate osebnega finančnega svetovalca, pa je to pravi čas, da nekaj časa posvetite razmisleku o tej temi. Pogosto namreč pozabljamo, da je upravljanje s svojimi financami in skrb zanje zelo pomembno področje.

Tako kot svoje zdravje zaupamo zdravniku ali delovanje svojega avtomobila mehaniku, je prav, da nam na področju osebnih financ svetuje strokovnjak. Osebni finančni svetovalec vam bo predstavil različne možnosti in predlagal varnostni paket, ki je najprimernejši za vas glede na vaš življenjski slog in potrebe.

Neljube prigode s bančnimi karticami in kako jih obvladati

Ne spomnim se kode PIN

Zagotovo se vam je že kdaj zgodilo, da ste zamešali različne številke PIN ali se preprosto niste mogli spomniti prave.

Dejstvo je sledeče: privoščite si lahko dva napačna vnosa PIN številke. V kolikor PIN ni pravilen niti v drugem poskusu, raje plačajte z drugo kartico ali gotovino.

Smotrno je, da si vzamete nekaj časa za razmislek. Zelo verjetno se boste številke PIN prej ali slej znova spomnili. Včasih pa se vseeno zgodi, da se nikakor ne morete spomniti kode PIN in potrebujete novo. V tem primeru se oglasite pri svojem finančnem svetovalcu ali vložite zahtevek preko spletne banke.

Ideja! Če se vam zdi vaša koda PIN preveč zapletena in jo pogosto pozabljate, jo lahko na bankomatu zamenjate za poljubno kombinacijo.

Tri krat napačen PIN

Če boste na POS terminalu trikrat vnesli napačen PIN, bo kartica blokirana za tisti dan, torej je ne boste mogli uporabljati 24 ur.

Če pa trikrat vnesete napačno kodo PIN na bankomatu, vam bo bankomat »pojedel« kartico. Banka, ki je lastnica bankomata, zadržano kartico vrne banki, katere last je kartica. Ta postopek traja povprečno 14 dni. Po prejetju kartice banka kontaktira komitenta in se z njim dogovori, kako mu vrniti kartico.

Ne najdem kartice

»Panika! Ne najdem kartice.« Poznano?

Za začetek se velja umiriti in premisliti, kje ste jo zadnjič videli. Preiščite torbice in predale, poglejte v avtu in po stanovanju. Vrnite se na kraj, kjer ste kartico zadnjič uporabili. Velikokrat predvsem tiste kartice, ki niso brezstične, pozabimo v trgovinah, ko plačujemo in pakiramo nakup v vrečke.

V tovrstni situaciji se izkaže, kako koristno je imeti vključena varnostna opozorila. Ta vas v realnem času obveščajo o transakcijah, do katerih pride ob morebitni zlorabi. Tako boste veliko mirneje in bolj zbrano iskali pogrešano kartico. In velikokrat se tudi v resnici zgodi, da jo najdete.

Če pa ste prepričani, da kartice ni nikjer, jo je potrebno preklicati in naročiti novo.

Izguba ali kraja kartice

Če ste kartico zagotovo izgubili ali vam je bila odtujena, jo je potrebno preklicati. Preklic opravite čimprej, saj s tem zmanjšate možnost zlorabe. Kartico lahko prekličete na procesnem centru Bankart, pri določenih bankah pa tudi v mobilni banki.

Če so vam kartico ukradli, to prijavite tudi policiji.

Da se izognete zlorabam svoje kartice, nikoli ne posredujte podatkov o svoji kartici ali gesla za dostop do spletne ali mobilne banke po e-pošti ali telefonu. Banka tega ne bo nikdar zahtevala od vas, zato vsakršne podobne zahteve obravnavajte kot sumljive.

Dvignjen denar sem pozabil / našel v bankomatu

Če ste dvignjen denar pozabili v bankomatu, se vrnite na bankomat in preverite, če vas morda čaka obvestilo najditelja ali celo denar. Sicer velja zmotno prepričanje, da bankomat pozabljen denar »požre«. To ne drži, tako da pozabljen denar »čaka« na naslednjega obiskovalca.

Če denarja v bankomatu ni več in je bankomat v poslovni enoti, obvestite svetovalca, ki bo ustrezno postopal. Če je bankomat izven poslovne enote, pokličite policijsko postajo, ki pokriva območje, na katerem se nahaja bankomat. Morda ste imeli srečo in vas denar čaka na policijski postaji, kjer ga lahko še isti dan pridete prevzet. Če je sreče nekoliko manj, policija začne postopek, v katerem poskuša identificirati osebo, ki je denar vzela z bankomata.

Če ste torej srečnež in naletite na denar, ki ga je nekdo pozabil v bankomatu, ta najdba pravzaprav nima prav nič  skupnega s srečo. V kolikor boste denar odtujili in vas organi pregona izsledijo, boste sankcionirani. V izogib zapletom je zato najbolje, da najdbo prijavite na najbližjo policijsko postajo.

Bankomat mi je »pojedel« kartico

Bankomat zadrži kartico v naslednjih primerih:

  • kadar trikrat zaporedoma napačno vtipkate osebno kodo PIN,
  • če je kartica preklicana,
  • če je kartici potekla veljavnost,
  • če je kartica poškodovana.
Visoke provizije dviga na nebančnem bankomatu

Gotovino dvigujte na bančnih bankomatih. Nebančni bankomati, na katere ponavadi naletimo na dopustu ali v tujini, praviloma zaračunavajo visoke provizije. Zato se jim velja izogniti.

Pri dvigu gotovine v tujini v državah, kjer evro ni uradna valuta, vedno izberite dvig brez konverzije.

Ste vedeli? Stranke banke Sparkasse brezplačno dvigujejo gotovino na katerem koli bankomatu v Sloveniji z Maestro debetno plačilno kartico. V tujini pa lahko brez provizije dvigujejo gotovino na vseh bankomatih skupine Erste Group na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Srbiji, Črni gori, Makedoniji, Češki republiki, Madžarski, Romuniji in Republiki Moldaviji*.

Še niste stranka banke Sparkasse? Oddajte svoje kontaktne podatke in vas bomo poklicali, da se dogovorimo glede odprtja računa!

*Banka Sparkasse d. d. ne odgovarja za stroške, ki jih stranki ob dvigu na bankomatu lahko neposredno zaračuna banka lastnica bankomata.