Se da v času karantene in ostalih ukrepov, s katerimi se borimo zoper širjenje virusa, hobi še vedno spremeniti v resnejšo poslovno dejavnost? Blaž je o tem pogosto in veliko razmišljal. Ko sta se s Saro odločila svojo strast do kolesarstva spremeniti v posel, sta imela velike načrte, seveda pa nista mogla predvideti posledic, ki jih je povzročil novi koronavirus.

»Še dobro, da sva obdržala službi in se nisva odločila za tisti nakup koles,« je razmišljal Blaž, Sari pa je bilo žal vseh pripravljenih materialov, posnetih filmčkov ter sestavljenih kolesarskih tur s potmi in enkratnimi doživetji. Potem pa se je v dveh dneh zgodilo nekaj, kar je Sarin in Blažev hobi spet pognalo v gibanje …

»Hej, Blaž in Sara! Pogrešamo kolesarske izlete! Lahko kaj storita?«

Začelo se je s spominom in sliko z enega od izletov, ki ju je Sven objavil na Facebooku: »Hej, vidva, tole pogrešamo! Kdaj bomo šli spet?«. Blaž ni mogel verjeti, koliko komentarjev in všečkov je bila deležna Svenova objava, nato pa je nekaj dni kasneje dobil še mail: »Živjo, Blaž. Sem Gerard, Svenov prijatelj. Zanima me, ali bi bil gost mojega webinarja o kolesarskih izletih? Si za?«

»Webinar je spremljalo več kot 500 ljudi in njihov odziv je bil enkraten!«

Blaž ni kaj dosti razmišljal in z Gerardom sta se hitro povezala prek spleta. Webinar je spremljalo več kot 500 ljudi in njihov odziv je bil enkraten! To je Blažu in Sari dalo krila, da sta sklenila svoje kolesarske izlete v nekoliko drugačni obliki preseliti na splet.

Izzivi in priložnosti posla na spletu

V času karantene in omejitev se vse več dejavnosti seli na splet, a začeti s poslom prek spleta ni povsem enostavno. Poleg dobre ideje, znanja in opreme je treba vložiti tudi veliko truda in časa. Sara in Blaž sta se posla najprej lotila z ustvarjanjem prepoznavnosti:

  • Videi o kolesarskih izletih: na svoji spletni strani sta začela objavljati videe s predstavitvami kolesarskih poti, saj sta imela veliko materiala že od prej. Naučiti sta se morala montiranja filmčkov, za učenje pa sta uporabila kar nasvete z Youtuba.
  • Webinarji: Gerard jima je pomagal, da sta pripravila svoja prva dva webinarja o kolesarstvu. Odziv je bil enkraten, za večji doseg so njuni webinarji v angleškem jeziku.
  • Kolesarski vlog: Blaž je začel objavljati tudi kolesarski vlog z nasveti o pripravi, vzdrževanju in nastavitvah kolesa ter tehnikah vožnje, oblačilih in drugih kolesarskih zadevah.
  • Podkast: Sara se je medtem lotila podkastov, v katerih govori o kolesarjenju skozi ženske oči. Včasih je njen gost tudi Blaž, a glavno besedo v njenem podkastu imajo vseeno ženske.

»Prvi posnetki so bili bolj okorni, a že po nekaj montažah sta dosegla rezultat, ki ju je navdušil.«

Za ustvarjanje na spletu sta kupila dva mikrofona srednjega razreda, si ogledala nekaj videov z nasveti za ustvarjanje podkastov in webinarjev ter se naučila montaže videov in podkastov. Prvi posnetki so bili bolj okorni, a že po nekaj montažah sta dosegla rezultat, ki ju je navdušil.

Dela je dovolj. Kaj pa zaslužek?

Na spletu je najbolj običajen način zaslužka prodaja prek spletne trgovine, te pa Sara in Blaž nimata. Kako torej svoje delo spreminjata v denar?

  • Oglasi in sponzorji: Gerard je Blažu pomagal navezati stik s proizvajalcem koles, s katerim se vozi tudi Blaž, sponzorjem se je pridružil tudi proizvajalec specialnega orodja za kolesa. Dogovarjajo se še s proizvajalcem energijskih pijač, Sara je navdušila zastopnika za ženska kolesarska oblačila.
  • Affiliate: Sara in Blaž nimata svoje spletne trgovine, a ker imajo njuno mnenje in priporočila pri spletni publiki vedno večjo težo, imata affiliate program, s katerim si zagotavljata dodaten zaslužek od prodaje v spletnih trgovinah, s katerimi sodelujeta.
  • Patreon: Sara in Blaž imata tudi nekaj zares predanih sledilcev, ki so jima za ekskluzivne vsebine ter predvsem njune »ena-na-ena« nasvete pripravljeni plačevati neke vrste naročnino. Že res, da je takih zaenkrat le nekaj deset, a z rastjo njune skupnosti ti prihodki postajajo vse pomembnejši.

Česa pa se boste vi lotili?

Žal vam ne moremo podati recepta, po katerem boste svoj hobi prenesli na splet in že jutri uspeli, lahko pa vam damo nekaj nasvetov in idej. Na spletu poiščite, ali se kdo na spletu ukvarja s hobijem, podobnim vašemu, ter kaj z njim počne. Razmislite, ali bi lahko prek spleta prodajali svoje izdelke in se pozanimajte, koliko truda in sredstev zahteva postavitev spletne trgovine. Bi lahko svoj zanimiv hobi spremenili v podkast ali svoje znanje prodajali s spletnimi tečaji? Pri spreminjanju hobija v posel prek spleta pa ne pozabite na moč družabnih omrežij, zaupajte vase in bodite potrpežljivi – nič se ne bo zgodilo čez noč, a nedvomno se splača vztrajati. Srečno!