Ena izmed najbolj priljubljenih destinacij za počitnikovanje Slovencev je Hrvaška. Hrvaška je članica Evropske unije, ni pa še pristopila k bančni uniji evra, kaj to za nas pomeni? Ali se tudi vi pred vsakim dvigom ali plačilom sprašujete kako je najprimerneje plačevati? Ali morate izbrati s konverzijo ali brez?

Uporabljajte kartice

Najbolj praktično in ugodno je uporabljati kartice. Pred odhodom na dopust preverite veljavnost svojih plačilnih kartic in višino razpoložljivega limita porabe.

Dobro je razpolagati z več različnimi karticami, ki jih različno uporabljamo. Za dvigovanje gotovine vedno uporabljajte debetno kartico, za plačevanje na prodajnih mestih lahko uporabljate debetno ali kreditno kartico, medtem ko prek spleta ali za določene rezervacije velikokrat potrebujete kreditno kartico. Kartica Sparkasse Mastercard vam omogoča še enostavno in hitro plačilo na obroke, tudi na dopustu.

Ko plačujete na prodajnem mestu se lahko zgodi, da morate izbrati med plačilom v lokalni valuti (brez konverzije) in plačilom s konverzijo. Svetujemo izbor plačila v lokalni valuti (brez konverzije), saj se bo v tem primeru preračun v evre izvedel po tečaju mednarodnih kartičnih sistemov. V primeru, da boste izbrali možnost plačila s konverzijo, bo preračun izveden po tečaju lokalne banke – lastnice prodajnega mesta, ki so manj ugodni kot tečaji mednarodnih kartičnih sistemov.

Dvigovanje na bankomatih – brez konverzije

Običajno vedno potrebujete vsaj nekaj gotovine. Za dvigovanje gotovine na bankomatu na Hrvaškem vedno uporabljajte debetno kartico. Maestro debetna kartica bančnega računa je mednarodna plačilna kartica s katero lahko opravite vsakdanje nakupe in dvigujete gotovino. Višina provizije je odvisna od banke pri kateri imate odprt račun in vrste računa.

Če imate račun odprt pri banki Sparkasse lahko brez provizije s svojo Maestro kartico dvigujete gotovino na Sparkasse bankomatih v Sloveniji in na vseh bankomatih skupine Erste Group v tujini, tudi na Hrvaškem!

Mnogi se pred vsakim dvigom na Hrvaškem sprašujejo ali dvigovati s konverzijo ali brez? Za dvigovanje gotovine na bankomatu vedno uporabljajte debetno kartico in pazite, da izberete možnost plačila ali dviga brez konverzije (v lokalni valuti, v kunah)! V tem primeru se preračun v evre izvede po tečaju izdajatelja kartice, ta pa je za vas ugodnejši.

Poskrbite za varnost

Nastavite si varnostna SMS-sporočila, da boste nemudoma obveščeni o vseh plačilih in dvigih na svojih računih – in boste v primeru zlorabe lahko tudi hitro ukrepali.

Kaj pa če vam ukradejo kartico? O kraji nemudoma obvestite svojo banko, da bo preklicala kartico.

Sparkasse podpora strankam:

  • Splošne informacije: 01 583 66 66 ali 080 18 02 (vsak delavnik med 8.30 in 17.00).
  • Preklic bančnih kartic, težave pri izvedbi transakcije: 01 583 41 83 (klicni center 24/7 za imetnike kartic na Bankartu).

Uporabljajte elektronsko in mobilno bančništvo

Sodobne poti, kot sta elektronska banka Net.Stik in mobilna banka M.Stik, vam omogočajo dostop do bančnih storitev 24/7 in poslovanje z banko na daljavo. Tudi z ležalnika pod borovci lahko vpogledujete v pretekla plačila in dvige, ki ste jih izvedli z vašimi karticami.

Tečaj hrvaške kune

Preverite točni tečaj kune na tečajni listi, da boste znali preračunati cene.

*Z Udobnim računom ali Udobnim Študentskim računom lahko na bankomatih drugih bank opravite 3 brezplačne dvige mesečno. Banka Sparkasse d. d. ne odgovarja za stroške, ki jih stranki ob dvigu na bankomatu lahko neposredno zaračuna banka lastnica bankomata.