Ob zvonjenju telefona se je na zaslonu izpisalo: Matjaž, avtohiša. Bil je Oskarjev skrbnik za avto oziroma prodajalec v avtohiši, ki pa je bil že dolgo veliko več kot zgolj prodajalec.

»Hej, Matjaž, kaj bo dobrega?«

»Živjo, Oskar,« je odgovoril Matjaž na drugi strani. »Se spomniš, ko si mi omenil, naj ti sporočim, ko bom imel kakšno ugodno ponudbo? No, zdaj imam eno več kot ugodno in če imaš čas, te vabim na kavo.«

Oskar je vedel, da ga Matjaž ne bi vabil zgolj zato, ker bi imel v akciji gumijaste tepihe. Novega avta sicer ni nujno potreboval, a v primeru res dobre ponudbe bi kljub vsemu razmislil.

Avtomobili na zalogi so dobra priložnost

Avtomobilska industrija je ena tistih, ki so ustavitev življenja zaradi epidemije najbolj občutile. Negotovost, strah ljudi pred izgubo službe ter upad kupne moči so povzročili, da so se pri proizvajalcih in trgovcih ustvarile zaloge novih vozil, ki predstavljajo veliko breme oziroma strošek. Trgovci bi se radi zaloge čim prej znebili in ker je povpraševanje upadlo, morajo zanimanje ustvariti drugače.

»Negotovost, strah ljudi pred izgubo službe ter upad kupne moči so pomagali ustvariti velike zaloge novih vozil.«

Znižane cene, prihranki pri nakupu (tudi do 7.000 EUR in več), ugodno financiranje in zavarovanja, brezplačno podaljšano jamstvo, članstva v klubih lastnikov vozil določene znamke in različne ugodnosti iz tega naslova, brezplačne zimske gume, programi vzdrževanja in paketi opreme so že znani klasični prijemi, vozila na zalogi pa so zdaj na voljo še z dodatnimi popusti.

Ne le popusti, ampak tudi novi načini prodaje

Popusti pa niso edini način za prepričevanje kupcev, ampak se spreminja tudi način prodaje. Razloga za to sta predvsem napredek sodobne tehnologije ter omejitve zaradi koronavirusa:

  • Ogled vozila prek spleta – preko videoklica vam prodajni svetovalec vozilo predstavi s pomočjo spletne kamere. Pri tem ne gre za posnetek, ampak za pogovor v živo, kjer je ogled avta (skoraj) enak ogledu v salonu, seveda pa prodajalec odgovori tudi na vsa vaša vprašanja.
  • Oblikovanje/izbira svojega vozila – s spletnim konfiguratorjem lahko oblikujete avto po svojih željah ali pa s pomočjo iskalnika ter filtrov poiščete avto iz zaloge.
  • Dostava vozila na dom – nekateri trgovci ponujajo možnost dostave na dom, kar velja predvsem za vozila višjega cenovnega razreda.
  • E-poslovanje – nekatere postopke urejanja dokumentov že lahko izpeljete prek spleta (recimo podaljšanje registracije oz. prometnega dovoljenja), za nekatere pa se morate kljub vsemu še vedno osebno oglasiti v poslovalnici.

S popustom ali brez, avto je še vedno treba plačati

Financiranje je še vedno pomemben del nakupa novega avta. Matjaž je imel na zalogi zadnji model njihovega najnovejšega mestnega terenca, s katerim je šel Oskar nekaj mesecev nazaj na tesno vožnjo. Avto z najboljšim paketom opreme lahko dobi takoj, pa še enake barve je kot njegov trenutni avto.

»Poleg popusta v višini 6.500 EUR ti lahko ponudim še brezplačno vzdrževanje, štiri zimske gume in ugodno financiranje z vključenim kasko zavarovanjem za samo en evro. Kaj praviš?«

Ponudba je bila nadvse mamljiva, saj je bil avto natanko tak, kakršnega si je Oskar želel.

»Ponudba je super, ampak financiranje bom sam uredil. Ne vem še, ali bi ga vzel na kredit ali pa na lizing. Si lahko vzamem nekaj dni, da proučim obe možnosti in ti sporočim? Ta trenutek novega avta ne potrebujem, ampak prav imaš, ponudba je res top …«