Negotove gospodarske razmere, ki smo jim priča v Sloveniji, generirajo negotovost na področju zaposlovanja. Pravi čas torej, da začnete upravljati s svojo osebno blagovno znamko in poskrbeti za svojo vrednost na trgu dela. Pri tem lahko izjemno vlogo odigra splet. Prav gotovo vas bo potencialni delodajalec poguglal, še preden se osebno spoznata. Ste zadovoljni s tem, kar bo videl?

Osebna blagovna znamka

Ko razmišljate o svoji javni podobi, razmišljajte o sebi kot o blagovni znamki. Le-ta je zelo pomembna pri načrtovanju kariere, pa tudi nasploh. Na kaj ljudje pomislijo, ko slišijo vaše ime? In kaj želite, da pomislijo? Z okolico komuniciramo na mnogo načinov – z videzom, slogom, veščinami, obnašanjem, izobrazbo. Nenazadnje tudi s socialno mrežo, ki ji pripadamo, in s tem, kako se s časom razvijamo in rastemo.

A začnimo pri osnovah. Kdo ste, kakšne so vaše vrednote in pot, ki ji sledite? Tako osebno kakor poslovno. Želeno podobo uskladite s svojim trenutnim statusom. In pa z vrednotami in življenjsko filozofijo! Zelo težko se boste pozicionirali kot vrhunski strokovnjak, če to v resnici niste, niti ne delate v smeri, da bi to postali. Čeprav je z dobrim načrtom, ki mu sledite z dejanji, na dolgi rok mogoče skorajda vse.

Več o tem, kako rasti na delovnem mestu, preverite tudi tukaj: 4 načini za strokovno rast

Avtentičnost – valuta, ki se obrestuje na dolgi rok!

Komunikacijske veščine, strokovne kompetence in osebna urejenost so pomembni! Še tako lepa obleka in ugleden naziv dolgoročno ne bosta dovolj, če nejasno izražate svoje temeljne vrednote in prepričanja. Ali pa če jih pogosto menjate v skladu s trenutnimi razmerami.

Ljudje v medsebojnih odnosih iščemo zaupanje in avtentičnost. Prijateljski, zaupanja vredni odnosi so najboljša osnova za osebna priporočila. Poleg vseprisotnega spleta so osebna priporočila gotovo najpomembnejši kanal pri grajenju kariere.

Spletna = javna podoba

Opravite domačo nalogo in se poguglajte. Zadetki so vaša osebna izkaznica, s katero se predstavljate celemu svetu. Vse, kar objavljate, je javno in vidno tako vašim sosedom, prijateljem kot delodajalcem. Možnosti, da bi se z enim obrazom predstavljali poslovnim partnerjem, z drugim tašči, s tretjim prijateljem, ni več. Paradoksalno je, da je v času digitalizacije avtentičnost pomembnejša kot kadar koli prej.

Prva pomoč ali kako urediti svojo spletno podobo v čim krajšem času:

  1. Na spletu v bodoče objavljajte samo tisto, kar lahko vidi kdor koli in kadar koli in je v skladu z vašimi vrednotami. Ne posnemajte drugih in ne »igrajte« samega sebe. Predvsem pa se lotite odpravljanja že nastale škode.
  2. Uredite obstoječe profile (še prej pa razmislite, če jih sploh potrebujete in želite imeti): preglejte, uredite ali zbrišite neprimerne fotografije, komentarje in oznake (tage). Profile dopolnite z relevantnimi informacijami.
  3. Objavljanje fotk s plaže ali živahnih zabav na odprtih profilih in vse različice na to temo nimajo nič skupnega z avtentičnostjo. Niti z zdravo pametjo. Pri tem so seveda izvzeti vsi, ki si s svojim stasom služijo denar in gradijo kariero.
  4. Bodite konsistentni – tako pri vsebini kakor pri frekvenci in kanalih, na katerih ste prisotni. Omejite število objav in kanalov, na katerih se pojavljate. Tudi pri vsebini sledite rdeči niti, torej sebi.
  5. Preverite svoje nastavitve zasebnosti na socialnih omrežjih in jih po potrebi spremenite. Zbrišite račune, ki so zastareli ali jih ne uporabljate več.
  6. Ne izgubite kompasa in ne prodajajte svoje lastne blagovne znamke za doseganje kratkoročnih ciljev (vašega delodajalca)! Če s klikanjem, komentiranjem in objavami preveč zavzeto in intenzivno izkazujete naklonjenost trenutnemu delodajalcu in boste čez pol leta enako počeli pri naslednjem delodajalcu …  s tem sporočate veliko o sebi in znižujete vrednost lastni blagovni znamki.
  7. In če na spletu ne obstajate? Razmislite o razlogih in želeni podobi. Pri kreiranju le-te pa upoštevajte vse zgoraj našteto. Vas LinkedIn še vedno ni prepričal?

LinkedIn

LinkedIn je eno starejših družbenih omrežij, saj je nastal že pred Facebookom. Delodajalci in kadrovske agencije ga redno uporabljajo za pridobivanje novih zaposlenih, na strani je v povprečju objavljenih več kot 10 milijonov oglasov. Pri upravljanju z njim se držite nekaj preprostih, a učinkovitih načel:

Fotografija … je obvezna! Ta naj bo portretna, vaša podoba pa čim bolj realna. Nasmeh ne bo škodil. Fotografije s plaže ali kolesarskih izletov za LinkedIn niso primerne. Čeprav je v ospredju obraz, se oblecite želenemu delovnemu mestu primerno. Kako doseči primeren poslovni videz, preberite na: https://verjemivase.si/kariera/moska-poslovna-moda-ali-kaj-vasa-oblacila-govorijo-o-vas

Naziv (podnaslov) je poleg vašega imena in fotografije najbolj izpostavljen in pomemben element vaše predstavitve. Neposredno vpliva na rezultate iskanja oziroma na prikaze. Če vam tako ustreza, navedite naziv trenutnega delovnega mesta. Če pa se želite pozicionirati nekoliko širše, temu prilagodite svoj podnaslov. In jezik, v katerem se predstavljate.

Izpolnite svoj profil! Dopolnite ga z vsemi informacijami, ki jih sicer navajate v življenjepisu: že omenjeno fotografijo, trenutno in preteklimi zaposlitvami, industrijo oziroma panogo, v kateri delujete, izobrazbo, posebnimi znanji in veščinami. Bolj ko je profil izpopolnjen, več je možnosti, da se pojavi v iskalnih rezultatih.

Uporabniki pogosto ne izkoristijo možnosti, da bi v povzetku povzeli vse ključne informacije, ki jih želijo deliti. Povzetek zastavite kot predstavitveno pismo bodočemu delodajalcu ali poslovnemu partnerju.

Priporočila: Ponovno velja poudariti pomen priporočil – tako v digitalnem kakor v realnem svetu.

Pomembne so tudi vsebine, ki jih objavljate ali delite: Objava relevantnih vsebin je dobrodošla, še posebej če so avtorske. Pri objavah različnih motivacijskih misli in deljenju povezav so mnenja glede smotrnosti in pogostosti deljena, zato je pametno ohraniti zmernost.

Izobrazite se! V Sloveniji obstajajo strokovnjaki, ki izobražujejo in svetujejo glede pojavnosti na LinkedInu. Na spletu pa zlahka najdete kopico videov in člankov na to temo.

Po pameti in srečno vam želimo!