Dopust naj bi bil sproščujoč in brezskrben, toda včasih lahko presenečenja, zlasti tista, ki so vezana na finance, hitro uničijo zabavo. Ure in ure načrtujemo popoln dopust – kaj bomo delali, kje bomo jedli, kaj si bomo ogledali, kje so skriti kotički in podobno, ob tem pa pogosto zanemarimo ali pa kar pozabimo na finančno načrtovanje. Vsako leto pred dopustom pa se je dobro spomniti tudi varnih napotkov glede financ.
#1 Gotovina
Zaradi številnih nepričakovanih situacij, ki se vam lahko pripetijo na poti, je s seboj vedno dobro vzeti nekaj gotovine v valuti države, kamor se odpravljate. Preverite tečajne liste in si gotovino priskrbite pravočasno, sploh če potrebujete manj pogoste valute.
#2 Plačilne kartice
V tujini je najbolj ugodno, pregledno, pa tudi praktično (preračunavanje ni enostavno, sploh pa ne na dopustu) plačevanje s plačilnimi karticami. Pred odhodom na dopust preverite veljavnost svojih plačilnih kartic in višino razpoložljivega limita porabe. Če potujete v tujino, je dobro razpolagati z več različnimi karticami za primer, da katero izgubite, vam jo ukradejo ali jo zadrži bankomat. Za dvigovanje gotovine vedno uporabljajte debetno kartico, s kreditno kartico pa raje plačujte na prodajnih mestih ali prek spleta.
#3 Dvigovanje na bankomatih – brez konverzije
Tolikokrat že povedano, pa še vedno se vsako leto znova sprašujemo, ali dvigovati s konverzijo ali brez. Še enkrat – za dvigovanje gotovine na bankomatu vedno uporabljajte debetno kartico in pazite, da izberete možnost plačila ali dviga brez konverzije (v lokalni valuti)! V tem primeru se preračun v evre izvede po tečaju izdajatelja kartice, ta pa je za vas ugodnejši. Izkoristite tudi možnost brezplačnih dvigov na bankomatih skupine Erste Group*.
*Stranke banke Sparkasse brezplačno dvigujejo gotovino na katerem koli bankomatu v Sloveniji z Maestro debetno plačilno kartico. V tujini pa lahko gotovino dvigujete brez provizi na vseh bankomatih skupine Erste Group na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini, Srbiji, Črni gori, Makedoniji, Češki republiki, Madžarski, Romuniji in Republiki Moldaviji*.
#4 Nastavite si varnostna SMS-sporočila in zavarujte plačilne kartice
Tako boste nemudoma obveščeni o vseh transakcijah – dvigih na bankomatu, nakupih na prodajnem mestu ali prek spleta, na svojih računih – in boste v primeru zlorabe lahko tudi hitro ukrepali. Za dodatno varnost poskrbite z zavarovanjem plačilnih kartic, da si v primeru zlorabe ali kraje kartice zagotovite kritje nastale škode.
#5 Uporabljajte elektronsko in mobilno bančništvo
Sodobne poti, kot sta elektronska banka Net.Stik in mobilna banka M.Stik, vam omogočajo dostop do bančnih storitev 24/7 in poslovanje z banko na daljavo, tudi z ležalnika pod borovci.
#6 Ne uporabljajte javnega WiFija
WiFi v kavarni ali na ulici je resda brezplačen, ni pa najbolj varen, saj lahko v javnih omrežjih marsikdo prestreže podatke, ki jih posredujete banki ali spletni trgovini, zato se raje priklopite na mobilne podatke. Še prej pa se pri svojem mobilnem operaterju pozanimajte, kako je z gostovanjem v tujini, da vas na koncu ne preseneti še ogromen račun za telefon.
#7 Plačajte račune in poravnajte vse obveznosti že pred dopustom
Z nogami zakopanimi v mivko naj bo vaša zadnja skrb, ali ste poravnali račun za elektriko ali ne. Da se vam ta misel sploh ne bo prikradla v glavo, vse svoje račune plačajte vnaprej. Če uporabljate spletno bančništvo, lahko uporabite funkcijo samodejnih plačil med odsotnostjo in se tako že odkrižate ene skrbi.
#8 Naredite kopije pomembnih dokumentov
Previdnosti pač ni nikoli preveč in dovolj je že trenutek nepazljivosti, da ostanete brez vsega, sploh ko vas prevzame popotniško navdušenje. Naredite po dve kopiji pomembnih dokumentov – osebne izkaznice, potega lista, zavarovanja in plačilnih kartic. Eno kopijo pustite sorodnikom ali prijateljem, drugo pa imejte s sabo.
#9 Pomembne številke
Črn scenarij – ukradli so mi kartice. Kaj pa zdaj? Najprej, brez panike. In potem o kraji nemudoma obvestite svojo banko, da bo preklicala kartice, saj vas sicer lahko čaka neprijetno presenečenje v obliki praznega bančnega računa.
Sparkasse podpora strankam:
- Splošne informacije: 01 583 66 66 ali 080 18 02 (vsak delavnik med 8.30 in 17.00).
- Preklic bančnih kartic, težave pri izvedbi transakcije: 01 583 41 83 (klicni center 24/7 za imetnike kartic na Bankartu).
Naj bo vaš dopust zares krasen! Če potrebujete kakšno idejo za destinacijo v Sloveniji, si preberite, kje bi letos lahko dopustovali.